کد خبر: 660510
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ ۰۸:۳۵:۳۰
| |

سرقت؛ انگیزه 2 معتاد برای قتل هولناک مرد 60 ساله

دو جوان که مردی 60 ساله را در یک باغ به قتل رسانده‌اند، به جرم خود اعتراف کردند.

سرقت؛ انگیزه 2 معتاد برای قتل هولناک مرد 60 ساله
کد خبر: 660510
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۹ ۰۸:۳۵:۳۰

با دستگیری دو سارق جوان، راز قتل مرد 60 ساله و دست‎نوشته های خون‎آلود او در حالی فاش شد که قاضی ویژه قتل عمد مشهد دستورات ویژه ای را برای واکاوی این ماجرای مرموز صادر کرده بود.

به گزارش روزنامه خراسان، پانزدهم مهر سال گذشته، دوستان نگهبان یک باغ در روستای ریحان،برای دور هم نشینی دوستانه وارد خانه باغ شدند اما ناگهان صحنه هولناکی مقابل دیدگانشان قرارگرفت. «محمد-ج» درحالی خون آلود روی زمین افتاده بود که دست‎نوشته های آغشته به خون نیز در کنارش قرار داشت. دوستان مرد میان‎سال بلافاصله او را به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال دادند؛ اما تلاش پزشکان برای نجات وی به نتیجه نرسید و  او بر اثر عوارض ناشی از اصابت اجسام سخت و برنده جان خود را از دست داد.

این گونه بود که نیروهای انتظامی ماجرای مرگ مرموز مرد نگهبان را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور قاضی «محمود عارفی راد» در مرکز درمانی تحقیقات گسترده قضایی در حالی آغاز شد که گروه ورزیده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در کنار مقام قضایی قرارگرفتند و عملیات پلیسی را با راهنمایی ها و دستورات قاضی ویژه قتل عمد آغاز کردند . طولی نکشید که دامنه تحقیقات به بولوار توس رسید و کارآگاهان با بررسی صحنه جرم در اتاق نگهبانی به سرنخ هایی از یک جنایت مرموز رسیدند اما دست‌نوشته های خون آلود مرد 60ساله حکایت از آن داشت که کسی در مرگ او مقصر نیست!با وجود این قاضی«عارفی راد» دستور داد تا همه افرادی که در فاصله زمانی 24 ساعت گذشته وارد اتاق نگهبانی شده اند به طور نامحسوس زیر ذره‌بین بررسی های تحقیقی قرارگیرند.

این در حالی بود که مشخص شد گوشی تلفن مرد 60 ساله(مقتول)هم به سرقت رفته است و احتمال ورود سارقان به اتاق نگهبانی هم به عنوان فرضیه ای قوی روی میز تحقیق قرارگرفت. مدتی بعد با بررسی های ابعاد مختلف این جنایت ،سرنخ هایی از دو جوان 18 و 25 ساله به دست آمد که با «محمد-ج» در فضای مجازی آشنا شده  و با وی در ارتباط بودند. بررسی ها نشان داد یکی از این متهمان در شهرستان و به منظور یافتن شغل به مشهد آمده و در یک کارواش مشغول کار شده است اما دیگر در آن مکان حضور ندارد. در حالی که تحقیقات برای ریشه یابی این فرضیه جنایی ادامه داشت، ماموران انتظامی خراسان جنوبی، دو جوان پرایدسوار را به اتهام سرقت خودرو دستگیر کردند اما وقتی مشخص شد که «امید» جوان 25 ساله خودرو را سرقت کرده است «فرزاد»(همدست وی)آزاد شد و به شهرستان شیروان رفت،  اما او نیز در شیروان به جرم سرقت از منزل دستگیر و روانه زندان شد.

مدتی بعد کارآگاهان دایره قتل عمد پلیس آگاهی که با نظارت مستقیم و دستورات ویژه قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ردزنی های متهمان ادامه می دادند، در جریان دستگیری آنان قرارگرفتند و هر دو متهم را با هماهنگی قضایی به مشهد انتقال دادند. دو جوان مذکور بعد از مدتی لب به اعتراف گشودند و در اعترافاتی تکان دهنده به قاضی ویژه قتل عمد گفتند:ما در فضای مجازی با نگهبان باغ آشنا شدیم  و چون جا و مکانی برای مصرف مواد و یا مشروبات الکلی نداشتیم به خانه باغ می رفتیم اما وقتی متوجه شدیم که او تنهاست و به طور مجردی در آن جا زندگی می کند و از سوی دیگر هم به خاطر برخی رفتارهای غیراخلاقی کینه او را به دل گرفته بودیم، به منظور سرقت وارد خانه باغ شدیم و پس از درگیری، هر دو نفر او را با چاقو زدیم و با سرقت گوشی ازآن جا فرار کردیم.

این در حالی بود که با لو رفتن ماجرای قتل مشخص شد که مرد 60 ساله قصد داشت با دست‎نوشته های خود، مقام قضایی و پلیس را از پیگیری ماجرای قتل خودش منصرف کند چرا که احتمال می داد آبرویش در معرض خطر قرار گیرد.

با افشای راز این جنایت و دست‌نوشته های خون ‎آلود، تحقیقات از دو متهم این پرونده جنایی وارد مرحله جدیدی شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها