کد خبر: 659232
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۰۹:۳۶:۱۸
| |

ادعای واشینگتن‌پست:

درخواست آمریکا از قطر برای اخراج حماس در صورت نپذیرفتن توافق با اسرائیل

منابع آگاه به روزنامه واشنگتن‌پست گزارش دادند که آمریکا از قطر خواسته است در صورتی که حماس از توافق با اسرائیل بر سر تبادل مبادله اسرا خودداری کند، این جنبش را از دوحه اخراج کند‌.

درخواست آمریکا از قطر برای اخراج حماس در صورت نپذیرفتن توافق با اسرائیل
کد خبر: 659232
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۰۹:۳۶:۱۸

منابع آگاه به روزنامه واشنگتن‌پست گزارش دادند که امریکا از قطر خواسته است در صورتی که حماس از توافق با اسرائیل بر سر تبادل مبادله اسرا خودداری کند، این جنبش را از دوحه اخراج کند‌.

به گزارش شفقنا، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با واشنگتن‌پست اظهار داشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری خود ابلاغ کرد.

به نوشته این روزنامه، دولت جو بایدن تهدید به اخراج حماس را وسیله‌ای بالقوه برای فشار بر این جنبش می‌داند اما مقامات و تحلیلگران هشدار می‌دهند که بستن دفتر سیاسی حماس در قطر ارتباطات با رهبران جنبش را پیچیده می‌کند.

در همین رابطه، پاتریک تروس، سفیر سابق آمریکا در قطر هشدار داد اخراج حماس از دوحه برای کاخ سفید “کابوس” خواهد بود، زیرا هرگونه مذاکره در آینده را غیرممکن می‌کند.

این در حالی است که انتظار می‌رود یک هیئت حماس امروز شنبه برای ادامه مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل با میانجیگری مصر، قطر و ایالات متحده در مورد توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا به قاهره برود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها