کد خبر: 659799
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۱ ۲۰:۳۰:۴۸
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قتل پسر بی‌گناه در دعوای دو باند مواد مخدر

متهمان به قتل پسر جوان در دادگاه مدعی شدند بی‌گناه هستند و کسی را نکشته‌اند.

قتل پسر بی‌گناه در دعوای دو باند مواد مخدر
کد خبر: 659799
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۱ ۲۰:۳۰:۴۸

دو متهم که هشت سال بعد از سنگ‌پرانی به یک جوان و قتل او بازداشت شده‌اند، در دادگاه اتهامات خود را انکار کردند و مدعی شدند سنگی در دست نداشتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهمان که از اعضای باند قاچاق مواد مخدر هستند، هشت سال قبل در یک درگیری دسته‌جمعی جوانی به نام سهراب را به قتل رساندند.

این درگیری از سوی شهروندان به ماموران گزارش شد. آنها گفتند درگیری شدید دسته‌جمعی اتفاق افتاده ‌است و دو گروه همدیگر را می‌زنند. وقتی ماموران در محل حاضر شدند، دیدند این درگیری یک زخمی دارد. از طرفی دو گروه درگیر با حضور پلیس، مرد زخمی را رها کردند و متواری شدند. پلیس، سهراب؛ جوان زخمی، را به بیمارستان انتقال داد و تحقیقات را در این باره آغاز کرد. شاهدان گفتند نمی‌دانند چه کسی باعث این درگیری بود اما می‌دانند دعوا بین دو گروه مواد مخدر رخ داد.

یکی از شاهدان گفت: ما در فضای سبز کنار اتوبان نشسته بودیم که دعوا شروع شد. در آن فضای سبز دو گروه مواد مخدری فعالیت دارند و فکر می‌کنم عامل درگیری هم همین دو گروه بودند. آنها با سنگ، چوب و قمه به جان هم افتادند و پسری را زدند. آنها با سنگ به سرش کوبیدند.

ساعاتی بعد خبر رسید مرد زخمی در بیمارستان جانش را از دست داده‌ است. به این ترتیب ماموران با پرونده قتل مواجه شدند. آنها تحقیقات خود را پی گرفتند و متوجه شدند عامل سنگ‌پرانی مرگبار دو جوان به نام‌های احسان و میثم هستند که هر دو فراری شده‌اند.

تحقیقات برای یافتن دو متهم سال‌ها طول کشید تا اینکه یک سال قبل ماموران آنها را در مخفیگاه‌شان در یک شهرستان پیدا و بازداشت کردند.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. در جلسه رسیدگی که در شعبه دو دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را علیه متهمان خواند و سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

پدر مقتول گفت: پسر جوانم را خودم به خاک سپردم. او گناهی نداشت و من هم گذشت نمی‌کنم. این داغ برای من و مادرش بسیار سنگین است.

در ادامه احسان در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام را قبول ندارم. زمان درگیری اصلاً سنگ نداشتم و شمشیر داشتم. البته قبول دارم در درگیری بودم اما من عامل قتل نیستم و سنگ‌پرانی نکردم.

او درباره اینکه اگر قتلی انجام نداده، چرا فرار کرده‌ است، گفت: از ترس فرار کردم. دلیل دیگری نداشتم.

در ادامه میثم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من مدت‌های زیادی بود که اعتیاد داشتم و چون معتاد بودم می‌ترسیدم با پلیس مواجه شوم. من عامل قتل نیستم در آن درگیری افراد زیادی بودند که سنگ در دست داشتند و من نمی‌دانم چه کسی سهراب را زده ‌است.

این متهم درباره علت فرارش گفت: همان‌طور که گفتم اعتیاد شدید داشتم و به خاطر اعتیادم فرار کردم. خانواده‌ام هم گفتند فرار کن و اگر بمانی پلیس بازداشتت می‌کند و ما کاری از دست‌مان برنمی‌آید.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها