کد خبر: 659325
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۲۳:۳۰:۱۵
| |

جوان متهم به قتل مدعی شد: صدایی در سرم گفت مادرت را بکش

پسری جوان که مادرش را به قتل رسانده، ادعا کرد به بیماری روانی مبتلاست.

جوان متهم به قتل مدعی شد: صدایی در سرم گفت مادرت را بکش
کد خبر: 659325
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۲۳:۳۰:۱۵

پسری جوان که به خاطر مصرف نکردن داروهایش دست به قتل مادرش زده است به دستور بازپرس جنایی برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی معرفی شد.

به گزارش سایت جنایی، متهم این پرونده پسر ۳۶ ساله‌ای است که ساعت ۱۰ شب گذشته، همسایه‌ها در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از احتمال ارتکاب قتل از سوی او خبر دادند. پس از آن نزدیک‌ترین واحد گشت کلانتری ۱۸۱ وردآورد راهی محل شد.

مأموران پس از رسیدن به محل حادثه خواستند وارد خانه شوند اما پسری که پشت در بسته واحد بود، با داد و فریاد تهدید می‌کرد که اگر کسی بخواهد داخل برود خودش را با اسید می‌کشد. مأموران مدتی با پسر جوان صحبت کردند و سرانجام موفق شدند او را راضی کنند که در را روی آنها باز کند.

مأموران پلیس به محض ورود متوجه به‌‎هم‌ریختگی خانه شدند و لحظاتی بعد جسد زنی را در اتاق پذیرایی دیدند. به این ترتیب پسر ۳۶ ساله به اتهام قتل مادر ۷۰ ساله خود دستگیر شد. پس از آن بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران در جریان ماجرا قرار گرفت و دستور حفظ صحنه جرم و ثبت صورت‌جلسه تا قبل از رسیدن خودش و تیم تحقیق جنایی را صادر کرد.

مأموران کلانتری در صحنه قتل، درست کنار جسد یک چاقو و پیچ‌گوشتی خونی پیدا کردند که به نظر می‌رسید آلت قتل باشد. همچنین کمی آن‌طرف‌تر و در جایی که پسر جوان دستگیر شده بود یک بطری قرار داشت که مأموران ابتدا تصور کردند همان اسیدی است که پسر دستگیرشده قبل از آنکه خود را تسلیم کند، تهدید می‌کرد با استفاده از آن قصد خودکشی دارد، اما در بررسی دقیق‌تر مشخص شد که داخل بطری پلاستیکی جوهر نمک است.

با رسیدن بازپرس کشیک قتل و تیم تحقیق جنایی تحقیقات دقیق‌تر آغاز شد. کارآگاهان جنایی در بخشی از تحقیقات به پرس‌و‌جو از ساکنان و افرادی پرداختند که موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی خبر داده بودند. ساکنان ساختمان گفتند: از طبقه سوم صدای درگیری و داد و فریاد شنیدیم. شدت فریادها به حدی بود که برای کمک به پشت در واحد رفتیم. وقتی ما رسیدم شدت صدا کم شده بود و در واقع صدای زن شنیده نمی‌شد. آن‌موقع بود که بیشتر نگران شدیم. در زدیم و دلیل قطع شدن صدای زن را پرسیدیم،‌ اما پسرش جواب ما را نداد و دائم می‌گفت خودم را می‌کشم، از جلوی در کنار بروید. در نهایت به خاطر اینکه نگران حال پیرزن بودیم موضوع را به پلیس ۱۱۰ خبر دادیم.

همسایه‌ها همچنین در مورد متهم به قتل هم گفتند:‌ او سابقه بستری در بیمارستان روانی را دارد و وقتی داروهایش را نمی‌خورد چنین اتفاقاتی می‌افتد اما این بار شدت ماجرا خیلی زیاد بود.

در ادامه تحقیقات مأموران متهم را مورد بازجویی قرار دادند. او گفت: من‌ تحت درمان بودم و دارو مصرف می‌کردم، اما وقتی داروهایم را نمی‌خوردم، صدایی می‌شنیدم و توهم می‌زدم که باعث می‌شد حالم بد شود. امشب هم با مادرم جروبحث کردم. مشاجره سر این بود که داروهایم را بخورم. مادرم می‌گفت پسر دارو‌هایت را بخور، اگر نخوری حالت بد می‌شود، او به من گفت دیوانه قرص بخور. اما من نخوردم. همان‌موقع بود که یک صدایی به من گفت تو دیوانه نیستی، انتقام بگیر، تو سالمی. بعد من به آشپزخانه رفتم و پیچ‌گوشتی و چاقو برداشتم و به مادرم حمله کردم. او جلو می‌دوید و من پشت سرش بودم. مادرم چیزهایی را به سمت من پرت کرد. آخر سر در پذیرایی او را گرفتم و چند ضربه زدم. وقتی صدایی که در سرم بود قطع شد فهمیدم مادرم را کشته‌ام. خیلی ناراحت شدم و فکر کردم با اسید خودکشی کنم.

در پی به دست آمدن این نتایج، بازپرس جنایی دستور بررسی ادعای همسایه‌ها و پسر جوان در مورد تحت درمان بودن او را صادر کرد و مشخص شد او واقعاً تحت درمان بوده و حتی بستری شده است.

در نهایت، بازپرس کشیک قتل دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و همچنین معرفی متهم به پزشکی قانونی را صادر کرد تا متهم نیز از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گیرد و میزان سلامت روانی او سنجیده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها