کد خبر: 658444
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

رسانه سعودی: ایران در حال شناسایی جاسوس‌ها در سوریه است

یک رسانه سعودی ادعا کرد، ایران دامی را برای جاسوس‌های فعال در سوریه پهن کرده و در حال شناسایی آنهاست.

رسانه سعودی: ایران در حال شناسایی جاسوس‌ها در سوریه است
کد خبر: 658444
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۱۶:۰۰:۰۰

یک رسانه سعودی ادعا کرد، ایران دامی را برای جاسوس‌های فعال در سوریه پهن کرده و در حال شناسایی آنهاست.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الشرق الاوسط، چند روز پیش با اعلام این خبر به نقل از منابع مسئول که نامی از آنها نبرد ادعا کرد، ایران با انتشار اخباری مبنی بر خارج کردن فرماندهان خود از سوریه به دنبال شناسایی طرف‌‌هایی است که اقدام به انتقال اطلاعاتش به دشمن (صهیونیست) می‌کنند.

این رسانه سعودی در ادامه ادعای خود به نقل از منبع دیگری که هویت او را هم مشخص نکرد خبر داد، برخی از فرماندهان میدانی عراقی فعال در صحنه سوریه نیز در حال تلاش برای شناسایی این جاسوسان هستند.

یک مسئول سابق دولتی در عراق هم در این رابطه به این رسانه گفت: ایران به‌شدت به این مسئله مظنون است که طرف‌هایی در این توطئه مشارکت و اطلاعات خود را در رابطه با تحرکات فرماندهان ایرانی در داخل سوریه در اختیار طرف‌های ثالثی قرار داده‌اند.

این مسئول همچنین مدعی شد، ایرانی‌ها در حال تحقیق در این رابطه هستند و به‌شدت هم به نتیجه نزدیک شده‌اند و اخبار منتشرشده در رابطه با کاهش حضور فرماندهان سپاه در سوریه هم برای پیش‌دستی انجام شده است.

این رسانه به نقل از منابع خود همچنین از وجود آغاز تحقیقات مشترک بین دو کشور ایران و سوریه برای مشخص کردن محل احتمالی نشست اطلاعاتی سخن گفت و افزود، ایرانی‌ها در عین حال تحقیقات مستقلی را هم با همکاری حزب‌الله در این رابطه انجام می‌دهند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز اخیراً به نقل از یکی از مخالفان دولت سوریه اعلام کرده بود که تهران تحقیقات مشترکی را با دمشق برای مشخص کردن نشت اطلاعاتی احتمالی آغاز کرده و در مراحلی نیز این تحقیقات را به شکل مستقل با حزب‌الله انجام می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها