کد خبر: 659394
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ ۱۱:۰۵:۱۹
| |

قصد ربایندگان یسنا از رها کردن او در مزارع کلزا چه بود؟

قاسم غریب‌آبادی گفت: ربایندگان یسنا، با احتمال اینکه کودک خردسال زنده نمی‌ماند او را در مزارع کلزا رها کردند تا فوت او را به کوتاهی امدادگران ارتباط دهند و رد پای خود را پاک کنند.

قصد ربایندگان یسنا از رها کردن او در مزارع کلزا چه بود؟
کد خبر: 659394
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۷ ۱۱:۰۵:۱۹

قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان آخرین اقدامات برای جست‌جوی یسنا دیدار و پرواز سرنوشت‌سازی که منجر به پیدا کردن این کودک خردسال ترکمن شده را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا،  وی زحمات خبرنگاران در اطلاع‌رسانی، ارائه آمار و عملکرد دستگاه‌ها به مردم و تنویر افکار عمومی را قابل تقدیر دانست و افزود: در حادثه یسنا، عده‌ای به‌دنبال ایجاد تنش در فضای مجازی بودند تا خدمات دستگاه‌های امدادرسانی و دیگر دستگاه‌ها را زیر سوال ببرند اما نقش‌آفرینی خوب اصحاب رسانه و پوشش مطلوب اخبار این حادثه، ضمن تبیین صحیح موضوع، فضا را از دست سوء‌استفاده‌کنندگان خارج کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه یکی از داوطلبان هلال احمر موفق به پیدا کردن یسنا شد، بیان کرد: کسانی که یسنا را ربوده بودند کودک را طوری در میانه مزارع کلزا رها کردند که به خوبی دیده نمی‌شد و اگر جست‌وجوی هوایی نبود شاید به‌راحتی پیدا نمی‌شد.

غریب‌آبادی اضافه کرد: ربایندگان یسنا، با احتمال اینکه کودک خردسال زنده نمی‌ماند او را در مزارع کلزا رها کردند تا فوت او را به کوتاهی امدادگران ارتباط دهند و رد پای خود را پاک کنند اما آخرین جست‌وجو و پرواز کایت‌سوار هلال احمر بر فراز آسمان، آنان را ناکام گذاشت و نه تنها خانواده یسنا بلکه دل یک ملت را شاد کرد.

وی با بیان اینکه ۲ ساعت پس از رها کردن کودک توسط ربایندگان در مزرعه کلزا، موفق به پیدا کردن او شدیم، گفت: آن روز عده‌ای به دنبال توقف جست‌وجو بودند اما پیشنهاد دادیم ۷۲ ساعت دیگر به جست‌وجو ادامه دهیم و خوشبختانه این تصمیم، نتیجه خوبی به همراه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه جست‌وجو یسنا مهم‌ترین عملیات ما در سال جاری بود، گفت: در این حادثه هیچ کوتاهی از سوی امدادگران هلال احمر اتفاق نیفتاد و با تلاش شبانه‌روزی هلال احمر، نیروهای مردمی و دیگر دستگاه‌ها این کودک خردسال به آغوش خانواده برگشت‌.

«یسنا» کودک کلاله‌ای است که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو، پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها