کد خبر: 252177
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

یک بام و دو هوای فیلترینگ توییتر

در حالی محسن اسماعیلی حضور مسوولان در توییتر را غیرقانونی دانسته که چهره‌های مختلف سیاسی از اصولگرایان گرفته تا اصلاح طلبان و مسوولان دولتی حضور فعالی در توییتر دارند اما نه تنها خبری از توییتر نیست که به نظر، فیلترینگ اینستاگرام نیز همچنان در دستور کار دادستانی کل کشور قرار دارد.

حجم ویدیو: 6.04M | مدت زمان ویدیو: 00:02:39 دانلود ویدیو
کد خبر: 252177
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الهه محمدی- «معنایی ندارد که استفاده از فلان شبکه ممنوع باشد، اما همه ما در آن فعالیت داشته باشیم. چه‌طور در این شرایط انتظار دارید که مردم به مصوبات ما عمل کنند.» این قسمتی از اظهارات محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان است که به نظر می‌رسد اشاره به فعالیت مسوولان در توییتر دارد.


به گزارش «اعتمادآنلاین»،‌ این عضو شورای نگهبان درحالی مخالفتش با فعالیت در توییتر را نشان داده که مردادماه همین امسال عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان که پیش از فیلتر شدن تلگرام فعالیتی مستمر در پیام‌رسان داشت به شبکه اجتماعی توییتر آمد و حتی بعد از آن در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که فعالیت در این شبکه اجتماعی ایرادی ندارد.


استقبال کدخدایی از حضور مردم در توییتر درحالی است که او دو سال پیش گفته بود چون عضویت در توییتر و فیسبوک غیرقانونی است عضو این دو شبکه اجتماعی نشده است.


اما کدخدایی تنها مسوولی نیست که این روزها به توییتر پیوسته است. چند روز پیش بود که بیژن زنگنه، وزیر نفت، حساب رسمی خود در توییتر را راه اندازی کرد محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات هم در واکنش به این موضوع با اشاره به رفع فیلتر نشدن توییتر، نوشت که جمع دوستان در توئیتر جمع است و هر روز جمع‌تر می‌شود اما درخواست قانونی 6وزیر و دو نماینده همچنان فاقد اقدام.


اشاره جهرمی به نامه 6 وزیر و دونماینده به دادستان کل برای رفع فیلتر توییتر بود. هر چند واکنش منتظری حکایت از این داشت که تغییر در فیلترینگ توییتر حاصل نخواهد شد.


درحالی محسن اسماعیلی حضور مسوولان در توییتر را غیرقانونی دانسته که چهره‌های مختلف سیاسی از اصولگرایان گرفته تا اصلاح طلبان و مسوولان دولتی حضور فعالی در توییتر دارند اما نه تنها خبری از توییتر نیست که به نظر، فیلترینگ اینستاگرام نیز همچنان در دستور کار دادستانی کل کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها