علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

وزارت علوم مجوز تعطیلی دانشگاه‌ها خارج از تصمیمات وزارت بهداشت را ندارد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: اعلام وزارت بهداشت برای تعطیل شدن یا نشدن فعالیت مرکز آموزشی در کشور کفایت می‌کند و در این صورت حتی نیازی به اعلام دوباره تعطیلی از سوی وزارت علوم نیست.

وزارت علوم مجوز تعطیلی دانشگاه‌ها خارج از تصمیمات وزارت بهداشت را ندارد
کد خبر: 388336
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۱:۴۷:۵۳

اعتمادآنلاین| علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، درباره ادامه فعالیت دانشگاه‌ها، گفت: با توجه به اینکه هرگونه تعطیلی واحدهای آموزشی تابع تصمیم و اعلام رسمی وزارت بهداشت و ستادی است که برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در کشور تشکیل شده، در نتیجه تعطیلی یا ادامه فعالیت واحدهای آموزشی در هر استان هم با نظر مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان و تایید شورای تأمین استان خواهد بود.

وی گفت: از این رو تنها با اعلام وزارت بهداشت برای تعطیل شدن یا نشدن فعالیت مرکز آموزشی در کشور کفایت می‌کند و ملاک عمل است و در این صورت حتی نیازی به اعلام دوباره تعطیلی از سوی وزارت علوم نیست.

خاکی صدیق تاکید کرد: وزارت علوم مجوزی برای تعطیلی دانشگاه‌ها خارج از چارچوب اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ندارد.

به گفته خاکی صدیق، دستورالعمل‌ و اقدامات های ضروری برای پیشگیری از کرونا پیش تر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در ادامه هم همین دستورالعمل‌ها ملاک عمل خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرایط تعطیلی یا فعالیت دانشگاه‌ها هم در همین دستورالعمل‌ها به دانشگاه‌ها گفته شده است و این دستورالعمل‌ها معیار عمل هستند.

وی تاکید کرد: تعطیلی اخیر در دانشگاه‌ها فقط در بخش امور آموزشی و کلاس‌ها بوده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها